Life is Simple .
Itu pilihan awak
Wednesday, May 23, 2012 | 12:53 AM | 0 comments

kita sudah pun menjalin kan persahabatan selama 4 tahun . sewaktu kita berkawan baik , awak banyak membantu saya di saat saya susah mahupun senang dan juga di saat saya gembira mahupun sedih . 


pada suatu hari , saya dan awak pergi bersiar-siar di taman yang selalu kita lepak . di situ jugak lahh tempat kita hilangkan stress selepas waktu sekolah masa zaman persekolahan kita dulu :') kita lepak di pondok yang selalu kita study for our final year exam . awak seorang yang banyak cakap #mulut murai . HEHE . tapi , pada hari tu awak diam seribu bahasa . awak buat saya takut . saya takut tengok awak tiba tiba diam macam tunggul . 


saya cuba untuk buat awak bercakap , saya tanya awak macam macam tapi saya tak pasti apa yang mengganggu awak waktu tu . seperti ada something yang awak nak bagitahu saya .


" awak oke ? " kata Sarah .
" saya oke je . kenapa ? " kata Kamarul .


awak tak menjawab pertanyaan saya . lalu awak memetik sekuntum bunga yang berada berhampiran dengan pondok itu . setelah itu , awak datang menghampiri saya . 


" Awak , awak . . . kalau saya jadi bulan , awak sudi tak jadi matahari saya ? " #sambil menghulur kan bunga itu kepada saya .


saya tak menjawab , lalu saya mengambil bunga itu daripada tangan awak #tanda setuju . saya hanya mampu tersenyum malu dan tak mampu untuk berkata-kata .


sejak hari itu , saya dan awak semakin rapat tapi bukan lagi sebagai sahabat tetapi sebagai kekasih hati :) saya sangat bahagia apabila berada di samping awak . awak selalu buat saya ketawa . walaupun saya daripada keluarga sederhana , awak tetap memilh saya untuk menjadi kekasih awak . memang susah nak bergaul dengan keluarga berada macam awak . apa yang awak nak , semua awak dapat . bertuah nya awak . . . . 


hubungan kita telah pun berusia 3tahun . pasangan bercinta pasti tak akan lari daripada masalah kan ? sejauh mana pun kita cuba untuk menghindari , masalah itu tetap akan kejar kita ke mana pun kita pergi . sebesar mana pun masalah itu , saya dan awak bersama-sama mengharungi dugaan itu . kita semakin matang menyelesaikan masalah yang timbul .


pada suatu petang , awak ajak saya berjumpa di tempat biasa . awak cakap , awak ada berita penting untuk saya . macam biasa , saya datang tepat pada waktunya . saya masih menanti awak dengan perasaan yang berdebar-debar . 5minit kemudian , awak tiba . AWAK LAIN hari ni , kenapa ?! selalunya awak gembira bila dapat berjumpa dengan saya .


" awak , kenapa ni ? ada masalah ke ? " kata Sarah .
" YES ! big problem . about our relationship " kata Kamarul .


" problem apa ?! " kata Sarah lagi .
" HMM . . saya tak dapat nak teruskan hubungan kita ni " kata Kamarul #nada sedih
" tapi . . kenapa ? tell me ! " kata Sarah dengan nada sedikit tegas .


saya menanti jawapan awak . awak buat saya takut ! #air mata dah bergenang di bibir mata .


" saya akan berkahwin tidak lama lagi . maafkan saya " kata Kamarul .


saya tak dapat terima kenyataan . lalu saya meninggalkan awak berseorangan di pondok itu . hati saya SEDIH , KECEWA , MARAH . . SEMUA ADA , AWAK ! Saya tak faham , kenapa awak buat saya macam ni !


sudah 3hari saya mengurungkan diri di dalam bilik , saya malu nak berhadapan dengan family saya . saya tak nak buat mereka risau . setiap air mata yang menitis , itulah air mata kasih sayang saya terhadap awak . dan jangan salah kan saya jika tiada lagi air mata yang menitis untuk awak . itu tandanya saya tidak lagi menyayangi awak .


awak call saya , saya tak angkat panggilan awak . maafkan saya . hati saya masih tidak dapat menerima kenyataan ini .


sudak 4bulan saya tak dengar apa apa berita daripada awak . awak pun mendiamkan diri . AWAK , SAYA RINDUKAN AWAK ! TERSANGAT RINDU !


hari ini , hari gemilang awak . hari perkahwinan awak . maafkan saya tidak menghadirkan diri . harap awak faham . saya terbayang-bayang wajah awak yang tampan mengenakan baju melayu . sungguh segak , awak ! tapi malangnya bukan saya yang berada di sisi awak di atas pelamin . tapi itu impian kita dulu kan , awak ? hmm . . #menangis teresak-esak .


di saat terkenangkan awak , saya membaca pesanan ringkas (SMS) yang awak kirimkan semalam .


Assalamualaikum wbt Sarah ,
saya tahu awak sangat marahkan saya kerana memutuskan hubungan yang telah lama kita jalinkan . bukan niat saya untuk berbuat demikian tetapi ini semua keputusan keluarga saya . SAYA TERPAKSA ! saya harap awak faham . saya tetap menyayangi awak seperti dulu dan tak akan pernah berubah . saya harap awak juga begitu , oke ? Jaga diri mu baik-baik , SAYANG .
I LOVE YOU ,
KAMARUL ZAINAL .


selepas membaca SMS awak , saya rasa bersalah terhadap awak . saya sudah salah menilai diri awak . maafkan saya . kini , tiada apa lagi yang boleh diubah . awak sudah pun bergelar suami orang dan menggalas tanggungjawab yang besar . saya faham . TERIMA KASIH kerana pernah hadir dalam hidup saya dan bahagiakan saya dahulu  .


THE END #copy paste from Ashyikin Azman


Older Post | Newer Post
The Disclaimer .

My Name is Nur Zafirah just called me Eyra , 16 yearsold , Negeri Sembilan . You follow me , I follow you back . Be nice here :)

Click this .

I You

Listen .

Credit .
Template by : AinaAina
Background and Cursor by : Kemetot
Tutorial by : Jaja
Pictures by : Encik Google | Puan We♥it